piątek, 4 grudnia 2015

Czytajmy #1



,,Papierowe Miasta"- John Green

Hej!
      Może zauważyliście dzisiaj przychodzę do Was z czymś nowym, a mianowicie z serią, w której będę pokrótce opisywała książki, które przeczytałam. Myślę, że raz na miesiąc polecę lub odradzę Wam jakąś lekturę.

Quentin Jacobsen jest w klasie maturalnej, ma dwóch dziwnych kumpli, którzy grają w orkiestrze oraz lubi rutynę, która jest nieodłączną częścią jego życia. Odkąd tylko pamięta kocha się w dziewczynie z naprzeciwka- Margo Roth Spiegelman. Pewnej nocy dziewczyna zakrada się do jego domu z prośbą o pomoc w 11 sprawach. Przez całą noc pokazuje mu jak powinno się naprawdę żyć. Gdy noc dobiega końca, rozstają się przed swoimi domami, a Q idzie spać z nadzieją, że w szkole będzie tylko lepiej. Margo znika. Główny bohater wraz z swoimi przyjaciółmi rozpoczyna poszukiwania. Po jakimś czasie trafia na trop, który prowadzi do Margo, tylko czy Quentin uwolni się od rutynowego sposobu życia, by znaleźć swoją miłość? 


   Ogólnie jestem trochę sceptycznie nastawiona do powieści Greena, ale ta mimo wszystko mi się podobała. Książka jest podzielona na trzy części. Pierwsza część opowiada o owej nocy, w której główny bohater pomaga Margo. Druga zawiera rozwiązywanie zagadki. Trzecia opisuje rozwiązanie zagadki i podróż do wybranego celu. Pierwsza część szczerze mówiąc mnie nużyła. Później zaczęło się dziać. Gdy Q zaczął rozwiązywać zagadki, było ciekawie. Uwielbiam rozwiązywać je razem z nim. Najbardziej w całej książce zaciekawił mnie wątek owych Papierowych miast. Sposób myślenia Margo bardzo mnie zainspirował. Tak po prostu. Idea papierowych miast została przedstawiona idealnie. 

   Zdecydowanie polecam. Mimo podróży i zagadek, bardzo lekka i idealna na podróż ( potwierdzone). Tylko radzę przeczytać przed obejrzeniem filmu, ponieważ możecie się zawieść!

                                       Przeczytaliście? A może macie zamiar? :)

4 komentarze:

  1. Mam zamiar w niedługim czasie przeczytać tą książkę ;) Obserwuję i zapraszam do mnie : http://czapla8maj.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna chcę przeczytać tą książkę i mam nadzieję, że teraz w święta mi się to uda :) Nie mogę się również doczekać obejrzenia filmu!

    Pozdrawiam x

    P.S. Zapraszam na nowe posty na angegar - klik!
    - Nowa definicja fit życia
    - 50 fit mitów
    - Ekwipunek sportowca na jesień + gdzie kupować tanie i godne polecenia ubrania sportowe

    OdpowiedzUsuń
  3. Lovely post :) Wanna follow each other?

    http://ordinaryblondie9.blogspot.hr/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie czytałam,ale byłam na filmie,i był świetny,chociaż zakończenie mogło być inne :) Ale ksiazkę też chcę przeczytać :)
    zapraszam mycrazyworldpaula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń