czwartek, 15 października 2015

Czytajmy!

Hej! 
Teraz ciągle szkoła, szkoła, szkoła. Mało kto ma czas lub chęci, by sięgnąć po książkę. Większość ludzi uważa to za stratę czasu, inni mówią, że owego czasu nie mają. Jest jeszcze młodzież, która o wiele bardziej woli gry. Wszystko kształci, ale jednak nie ma nic lepszego, niż książka. 


Ludzie w tych czasach są zbyt leniwi, by zagłębić się dokładniej w historię bohatera i sięgają po filmy. Oczywiście nie mówię, że filmy nie edukują, ale porównując książkę do ekranizacji można zauważyć kolosalną różnicę. Gdy coś przeczytam od razu wiem, że film może by mi się spodobał, gdybym wcześniej nie przeczytała oryginału. Ale sto razy bardziej wolę książki. Dlaczego? 

Jeśli czytasz masz dwa wyjścia: podoba mi się lub nie podoba mi się. Albo dokładnie zagłębiasz się między strony i wcielasz się w postać albo czytasz bo czytasz, nie zważając na szczegóły. Osobiście wolę tą pierwszą opcję, a ty? ,,Film ogląda się krócej niż czyta książkę''- tak to prawda, ale to lepiej. Książka zostaje z nami na dłużej! Ja osobiście uwielbiam wczuwać się w postać kogoś innego. Wyobrażać sobie co by było gdybym to była ja? Czy postąpiłabym tak samo? A może jednak coś zmieniła? Zaufałabym tej osobie czy może trzymałabym ją na dystans? Tyle pytań zadaje nam książka i każdy z nas ma inne, własne odpowiedzi. 
Książka zdecydowanie poszerza nam wyobraźnię. Chyba najlepsze jest to, że na ekranie mamy wszystko podane na tacy, a tam możemy wyobrazić sobie każdy szczegół samemu. Gdy tylko otwieramy książkę pochłania nas inny świat. Ten lepszy, w którym wszystko jest tak jak to widzimy.  

Odłóżcie telefony, gry, laptopy i idźcie czytać! 

9 komentarzy:

  1. oj zebym ja miala czas na te czytanie, z checia jakos nie moge sie do tego zabrac i znalezc chwile :)
    zapraszam na glosowanie w konkursie, na blogu wszystko opisane, dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ja nie rozumiem wymowki ze ktos nie ma czasu. Zawsze znajdzie sie te chociaz 30 minut dziennie :)/K

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze napisane ! Ja osobiście preferuję książki i zawsze mówię, że nie mam czasu na oglądanie filmów :D Również tak jak ty zagłębiam się w nią i bardzo się wczuwam w postacie. U mnie książki oprócz wyobraźni bardzo rozwinęły moje słownictwo i czasem zdarza mi się używac słów, których ludzie w moim wieku raczej by nie użyli.
    http://you-always-be.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. I love your blog!
    Do you want to support each other's blog by following each other?:) Please let me know if you do so I can follow you right back x

    xoxo, Nastya Deutsch

    MY BLOG NASTYA DEUTSCH

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja osobiście nie lubię czytać :)
    Świetne zdjęcia ;)
    NatiiStyle

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam czytać, zawsze sprawia mi to przyjemność i staram się mimo ogromu obowiązku zawsze znaleźć czas na czytanie :) Pozdrawiam, It's Dahlia

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojjjj ja uwielbiam czytać :DD

    http://by-paolka.blogspot.com/2015/10/stop-at-moment.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawniej jak miałam więcej czasu to czytałam dużo . Teraz niestety mi tego brakuje :(
    może wspólna obserwacja ? zacznij i daj o sobie znać http://natalie-forever.blogspot.com/2015/11/olejek-z-rozy-damascenskiej-bio.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również uwielbiam czytać, czasem gdy naprawdę zagłębię się w jakąś książkę i ulubionego bohatera przez parę dni nawet się mogę podobnie zachowywać hah

    OdpowiedzUsuń